Voting

Monday, August 31, 2009

52 TAHUN MERDEKA! MALAYSIA!!

Hari ni dah 52 tahun negara kita merdeka...semalam bermAcam-macam rancangan tv kuar...aku lak sebab malam merdeka aku tengok tv2..cte sal kemerdekaan...aku baru tau masa Tunku nak gi London untuk minta kemerdekaan,beliau takde duit..jadi orang ramai sanggup bagi barang kemas dan duit kat beliau supaya dapat tampung perbelanjaan gi sana...kan bagus kalau aku dapat alami pe orang dulu rasa waktu tu...tengok muka Tunku menitiskan air mata bila tengok rakyat sanggup bagi barang kemas dorang...
Apa aku nampak sekarang,orang dah tak amik kisah sal camna orang dulu dapatkan kemerdekaan negara ni...yang pali jelas,tak ramai yang pasang bendera kat kereta atau kediaman..sekarang semangat tu dah berkurangan...terlalu sukar orang terdahulu dapatkan kemerdekaan negara kita..jadi,sepatutnya kita sebagai generasi muda harus ingat jasa-jasa dan pengorbanan mereka..akhir kata,,
MERDEKA!
MERDEKA!
MERDEKA!

No comments: